Wprowadzenie do menadżera reklam Facebooka. Część 3. Reklama

To ostatnia część krótkiego cyklu o menadżerze reklam na Facebooku. Te podstawowe informacje pozwolą osobom początkującym zrozumieć to środowisko i stworzyć pierwsze kampanie. W tym artykule omówię zakładkę “reklama”.

 

Wcześniejsze artykuły z serii:

Spraw, by Twoja reklama była świetna. Czyli wprowadzenie do menadżera reklam Facebooka. Część 1

Wprowadzenie do menadżera reklam Facebooka. Część 2. Umiejscowienie, budżet

Reklama

W momencie tworzenia reklamy możesz wybrać różne formaty reklamowe, będące atrakcyjne dla osób, które zobaczą kreację.

Ale od początku.

Tożsamość

Najpierw wybierz fanpage, którego ma dotyczyć reklama oraz profil na Instagramie.

Jeśli chcesz wyświetlać reklamy na Insta, ale nie masz tam profilu, to nic straconego. Facebook wyświetli tam Twoją reklamę, a nazwę zaczerpnie z nazwy fanpage’a.

 

Reklama - tożsamość
Reklama – tożsamość

 

Wybór formatu reklamy

Możesz skorzystać z istniejącego posta.

Lub kliknąć “utwórz reklamę” i wybrać jedną z przedstawianych opcji. Dla celu “ruch” będą to:

  • reklama karuzelowa,
  • obraz lub film,
  • kolekcja.

I znowu. Zastanów się, która opcja będzie dla Ciebie lepsza?

 

 

Reklama karuzelowa:

Możesz się nią posłużyć do stworzenia ciekawej historyjki. Masz do dyspozycji nawet 10 zdjęć. Czemu tego nie wykorzystać?

Dodajesz tyle zdjęć i/lub filmów ile potrzebujesz.


Pod każdym materiałem dodajesz inny nagłówek i opis, które wyświetlą się pod zdjęciem/filmem. 

I oczywiście tekst główny reklamy.

Dodajesz link.

 

Ustawienia reklamy karuzelowej
Ustawienia reklamy karuzelowej

 

Alert! Zwróć uwagę na różnice w wyświetlaniu:

  • tekstu podstawowego – na desktopach widać więcej, na mobile widać tylko 3 pierwsze wiersze,
  • nagłówka i opisu – na telefonach widać mniej tekstu. Nie zawsze zmieści się cały. Więc, jeśli zależy Ci na tym, żeby to właśnie na urządzeniach mobilnych było widać wszystko, odpowiednio dostosuj swoją kreację.

Karuzela ma również ciekawą, co równie niebezpieczną opcję “automatycznie pokazuj najpierw karty mające najlepsze wyniki”. Jeśli odbiorcy więcej razy klikną w kartę nr 3 – ona przechodzi na początek.

Gdzie tutaj niebezpieczeństwo? Ano wtedy, kiedy masz stworzoną kreację, która jest jakimś ciągiem, historią. Np. jest to kreacja przechodząca z jednego okna w drugie (poniżej przykład). Jeśli zaznaczysz opcję “pokazuj najpierw karty mające najlepsze wyniki”, to cała kreacja straci sens.

 

karuzela - kreacja przechodząca z jednego okna w drugie
Karuzela – kreacja przechodząca z jednego okna w drugie

 

Obraz lub film

Tutaj sprawa jest o wiele prostsza.
Wybierasz film lub obraz i dodajesz tekst, nagłówek z opisem (lub bez) oraz link.

Jeśli wybrałaś kilka opcji umiejscowień – np. Facebook Stories, Instagram Stories oraz aktualności na tych portalach, to możesz spersonalizować daną kreację w tych miejscach.

Możesz zmienić tekst, przyciąć film, wybrać inną miniaturę oraz dobrać tło (w relacjach).

Także zabawy co niemiara.

 

Możliwość dostosowania kreacji i tekstu w zależności od umiejscowienia
Możliwość dostosowania kreacji i tekstu w zależności od umiejscowienia

Kolekcja.

To ostatnia opcja przy celu “ruch”. Trochę bardziej skomplikowana, ale na pewno to ogarniesz :)

Dzięki niej wyróżnisz swoje produkty lub usługi. Po jej kliknięciu odbiorca widzi materiał błyskawiczny, czyli taką podstronę reklamy (klient nadal zostaje w portalu Facebook).

Dopiero po kliknięciu w umieszczone w materiale linki przekierowywany jest dalej.

Możesz tam dodawać zdjęcia, filmy i tworzyć karuzelę i pokazy slajdów.

Ten format dobrze sprawdza się np. dla sklepów internetowych.

W każdej opcji możesz też wybrać to, jak będzie wyglądał przycisk na reklamie. Czy ma mieć treść “więcej informacji” czy “kup teraz”?

 

Kolekcja
Kolekcja

 

Zachęcam do testów. Przy czym pamiętaj, żeby testować tylko jedną zmienną w całej kampanii. Np. kreację wizualną, albo tekst, albo umiejscowienie, albo grupę docelową.

Nigdy nie testuj więcej rzeczy na raz, bo wtedy nie dowiesz się który czynnik lepiej wpłynął na daną kampanię.

Podsumowanie

Wiesz już sporo. Teraz wprowadź to, co czytasz w życie. Jeśli nie masz dużego budżetu, to postaraj się przeznaczyć na reklamę przynajmniej 400-500 zł miesięcznie.

Czy w tych trzech artykułach zmieściłam wszystkie informacje dotyczące menadżera reklam? Bogowie brońcie! Wtedy to byłby elaborat na 50 odcinków.

Ale to jest już naprawdę dobry start dla ciebie i twoich kampanii.

Jeśli będziesz mieć wątpliwości, pytania, to zawsze możesz do nas napisać. Na maila lub na Fejsbuniu – postaramy się pomóc.

Niech moc tworzenia efektywnych kampanii będzie z Wami!

Tutaj znajdziesz wcześniejsze wpisy z tego cyklu: