Wprowadzenie do menadżera reklam Facebooka. Część 2. Umiejscowienie, budżet

Pora na drugi odcinek w ramach krótkiego cyklu, w którym wprowadzę cię do tematyki Menadżera Reklam na Facebooku. W tym artykule omówię umiejscowienie i budżet.

 

Artykuły z serii:

Spraw, by Twoja reklama była świetna. Czyli wprowadzenie do menadżera reklam Facebooka. Część 1 

Wprowadzenie do menadżera reklam Facebooka. Część 3. Reklama

 

Umiejscowienie

W umiejscowieniach też masz więcej możliwości niż poprzez przycisk “promuj post”. Zerknij na screen poniżej:

menadżer reklam - umiejscowienia
Menadżer reklam – umiejscowienia

Sporo, prawda?

Ale jeśli operujesz na małych budżetach dziennych – zostań przy opcji automatycznej.

Lub wybierz tylko jedno umiejscowienie (np. Instagram – aktualności + stories)

 

Które umiejscowienie wybrać w zależności od celu?

Zawsze zadaj sobie pytanie – jaki jest cel (ale nie kampanii na Facebooku, tylko twój cel biznesowy)?

Bo celem kampanii może być ruch. Ale ty, na przykład, z tego ruchu chcesz mieć wynik w postaci nowych followersów na Instagramie. Wtedy z celu ruch wybierz umiejscowienie “Instagram”.

A jeśli zależy Ci na promocji konkursu, który jest zgodny z regulaminem FB (!), to po co pokazywać go na Instagramie czy w różnych aplikacjach? Wybierz tylko “aktualności na Facebooku”.

Do tego możesz skierować reklamy np. tylko na urządzenia mobilne, lub do osób, które są akurat połączone z siecią Wi-Fi.

 

Przykłady zastosowań dodatkowych opcji w umiejscowieniach w reklamie na Facebooku:

  • Sieć Wi-Fi – uruchamiasz reklamę z filmem; film jest dość długi, a chcesz mieć pewność, że odbiorca zatrzyma się na reklamie i obejrzy chociaż 50% wideo. Jakie jest prawdopodobieństwo, że częściej na reklamie z filmem zatrzyma się osoba, która w danym momencie jest podłączona do Wi-Fi? Zrób dwa zestawy reklam i sprawdź to.
  • Desktop / mobile – strona www nie jest responsywna/mobilna. Przez co źle się z niej korzysta z telefonu. Lepiej wykluczyć urządzenia mobilne i skierować ruch tylko na desktopy.
  • Android / iOS – oferujesz w reklamie drogi sprzęt lub bilet na drogie wydarzenie? Może lepiej skierować taką kreację tylko do osób, które korzystają z systemu iOS? Jest prawdopodobne, że te osoby nieźle zarabiają (przypuszczenie!) i będzie ich stać na zakup biletu na koncert do NOSPRu za 250 zł.

 

Budżet

W harmonogramie, oprócz określenia czasu trwania kampanii, istnieje możliwość ustawienia budżetu dziennego lub całkowitego.

Różnice między budżetem całkowitym a dziennym

Jeśli wybierzesz całkowity, będziesz musiała ustawić czas trwania kampanii.

Jeśli zdecydujesz się na dzienny, możesz to zrobić opcjonalnie. Przy dziennym masz do wyboru:

  • “wyświetlaj zestaw reklam w sposób ciągły, począwszy od dziś”,
  • ustawienie daty rozpoczęcia i zakończenia.

Facebook informuje cię ile wydasz pieniędzy tygodniowo (dzienny, wyświetlanie ciągłe) lub maksymalnie (dzienny i całkowity – określony termin).

Budżet całkowity jest dobry, jeśli chcesz mieć całkowitą kontrolę nad wydaną kwotą.

 

Zalety budżetu dziennego w reklamie na Facebooku

Proponuję Ci wybrać dzienny i to w opcji wyświetlania ciągłego. Dlaczego?

Bo wtedy Facebook myśli, że wydasz baaardzo dużo na reklamę (bo skąd ma wiedzieć kiedy ją wyłączysz?) i w związku z tym optymalizacja wyświetleń pod względem wybranego celu może być korzystniejsza.

FB cały czas będzie patrzył na to jak ma się sytuacja na froncie i jeśli uzna, że w poniedziałek ma większe szanse uzyskać wybrany przez ciebie cel, to może wydać 125% budżetu dziennego.

Działa to też w drugą stronę. Jeśli uzna, że dzisiaj jest gorszy dzień na realizację celu, to wyda 70% kwoty dziennej. To nie znaczy, że na reklamę wydasz więcej lub mniej niż sobie założyłeś. Facebook, mniej więcej równomiernie rozkłada te odchylenia od kwoty dziennej. Ten wykresw przybliżeniu wygląda tak:

budżet dzienny - przykładowy wykres
Budżet dzienny – przykładowy wykres

Czyli ta kwota dzienna dla FB jest tak naprawdę średnią, do której on będzie dążył, ale wie również, że może sobie pozwolić w tym temacie na odchylenia w obie strony.

 

Ustawienia harmonogramu wyświetleń w menadżerze reklam:

Natomiast cenną opcją przy budżecie całkowitym jest harmonogram wyświetlania reklam. Poniżej podaję przykład jego zastosowania.

Prowadzisz pub, w którym masz promocję dla uczniów trwającą od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 17.00.

Dzięki tej opcji masz możliwość ustawienia konkretnych godzin i dni, w których reklama wyświetli się odbiorcom. W tym przypadku mogą to być godziny od 9.00 do 16.00.

Ustawienia harmonogramu wyświetleń
Ustawienia harmonogramu wyświetleń

 

Optymalizacja pod kątem wyświetleń reklamy

Cel: ruch
Cel: ruch

Wyobraź sobie, że masz określony cel reklamowy.

Zależy Ci np. na tym, żeby odbiorcy kliknęli w link prowadzący do podstrony Twojego bloga i przeczytali artykuł. Lepiej wybrać z listy “wyświetlenia strony docelowej” niż “kliknięcia linku”.

Bo Facebook wtedy skieruje reklamę do osób, które z większym prawdopodobieństwem poczekają na załadowanie się twojej strony. Dzięki temu ukaże im się twój artykuł.

Jest to też dobre rozwiązanie dla tych stron, które trochę dłużej się ładują.

Poniżej zobacz, jakie masz opcje do wyboru, w zależności od celu kampanii:

Cel: aktywność dotycząca posta
Cel: aktywność dotycząca posta
Cel: aktywność na wydarzenie
Cel: aktywność na wydarzenie
Cel: instalacje aplikacji
Cel: instalacje aplikacji
Cel: wyświetlenia filmu
Cel: wyświetlenia filmu
Cel: wiadomości
Cel: wiadomości
Cel: zasięg
Cel: zasięg
Cel: konwersje
Cel: konwersje

 

Limit kosztów

Pozostaje jeszcze kontrola kosztów. Opcjonalnie < to bardzo ważne.

Czy jak sobie ustawię np. koszt kliknięcia na 5,00 zł to faktycznie tyle zapłacę za jeden klik?!

Nie.

Kluczem do zrozumienia tej opcji jest zrozumienie innej rzeczy.

Reklamy w tym środowisku działają w systemie aukcji. Każda reklama bije się o to, żeby wygrać wyścig (żeby ktoś w nią kliknął, żeby ktoś oglądnął film, wypełnił formularz).

Facebook, w twoim imieniu składa ofertę. Jeśli zostawisz to pole puste, to będzie optymalizował reklamę pod kątem najniższego kosztu.

A co, jeśli będziesz cwana i dasz limit 20 zł za reakcję? (albo 10 zł, albo 15 zł).

Wtedy Facebook pomyśli “o! z tą reklamą mogę zaryzykować i pokazać się większej liczbie osób. Może nie wykonają celu, ale przecież mogę to zrobić, bo reklamodawca mi na to pozwolił”.

Wynik może być zaskakujący.

Bo Facebook może dzięki temu “wybić” Twoją reklamę nad reklamy “przeciwników”. I dzięki temu uzyskasz lepszy wynik, niż gdybyś nie ruszał tej opcji.

Podsumowanie

To tyle na dzisiaj.
Wiesz już jaki wybrać cel reklamy, jak ustawić grupę docelową, co zrobić z umiejscowieniem, harmonogramem i budżetem. Zbliżamy się już do końca ustawień reklam. Przed tobą ostatni etap – czyli kreacja reklamowa.

O tym w następnym wpisie.

 

Część pierwsza i trzecia z tego cyklu:

Spraw, by Twoja reklama była świetna. Czyli wprowadzenie do menadżera reklam Facebooka. Część 1 

Wprowadzenie do menadżera reklam Facebooka. Część 3. Reklama

Leave a Reply