Kontekst
TJ-Legal to międzynarodowa firma, która pomaga firmom i klientom indywidualnym, którzy pracują poza granicami własnego kraju.
W wypadku tej kampanii, grupą docelową były polskie firmy budowlane działające na terenie Niemiec.
Cele:
Pozyskanie leadów dla usług „Freistellung” i „Steuernummer” skierowanych do firm budowlanych działających na rynku niemieckim.
Czas trwania:
Kampania trwa nieprzerwanie od półtora roku
1. Analiza rynku i słów kluczowych
W pierwszym etapie przeprowadzono dogłębną analizę słów kluczowych związanych z niemieckim systemem podatkowym, z naciskiem na hasła związane z dokumentami zwolnienia z podatkowego budowlanego (Freistellung) oraz uzyskania numeru podatkowego (Steuernummer). Wybrano słowa kluczowe o wysokiej intencji zakupowej, które jednocześnie były popularne wśród polskich przedsiębiorców działających w Niemczech.
2. Utworzenie treści reklamowych
Kampanie zawierały dopracowane treści, które komunikowały najważniejsze zalety firmy takie jak wieloletnie doświadczenia czy prosty proces aplikowania online. W ramach działań powstały zarówno kampanie Search jak i Performance Max, gdzie dodaliśmy również materiały wizualne, w tym animacje przygotowane za pomocą dedykowanego silnika Google Ads.
3. Optymalizacja stron docelowych
Aby zwiększyć konwersje, przeanalizowaliśmy dotychczasową stronę firmy za pomocą narzędzi takich jak Google Analytics czy HotJar. Korzystając ze zdobytych w ten sposob insightów, pracowaliśmy nad różnego rodzaju zmianami, które miały usprawnić proces rejestracji i zachęcać użytkowników do przejścia przez cały proces. Strony były też optymalizowane pod kątem szybkości ładowania i responsywności, co znacznie wpłynęło na jakość doświadczenia użytkownika.
4. Optymalizacja struktury konta
Kampania została podzielona na osobne kampanie dla osób mieszkających w Polsce i w Niemczech. W ramach kampanii Search utworzyliśmy osobne grupy reklamowe dla usług Freistellung i Steuernummer, co pozwoliło zadbać o wysoki poziom dopasowania między słowami kluczowymi, treściami reklam i stroną docelową. Wszystko umożliwiło lepsze monitorowanie wyników i optymalizację pod kątem kosztów.
5. Optymalizacja strategii licytacji
Początkowo zastosowaliśmy standardowo strategię automatyczną „Maksymalizuj liczbę konwersji” po to, żeby jak najszybciej zebrać odpowiednią liczbę danych i następnie przejść na mode Maksymalizacji liczby konwersji z docelowym CPA (czyli w tym wypadku kosztem pozyskania leada). Ten model pozwolił nam maksymalizować liczbę pozyskanych leadów, jednocześnie kontrolując koszt każdego z nich, co miało fundamentalne znaczenie dla opłacalności kampanii.
Rezultaty kampanii
- Ponad 2 miliony wyświetleń
- Ponad 2000 pozyskanych leadów
- Średni koszt pozyskania leada na poziomie €15
Podsumowanie
Kampania Google Ads dla TJ Legal przyniosła wymierne efekty, pozwalając firmie pozyskać wartościowe leady przy zoptymalizowanym budżecie. Umożliwiło to rozpoznawalność TJ-Legal na polskim rynku i poprawiło współczynnik konwersji dzięki precyzyjnie dostosowanym treściom reklamowym i skutecznej analizie słów kluczowych.
KONTAKT Z KOMUKONCEPT:
Porozmawiajmy o tym, co w Twojej firmie wymaga najszybszych działań.
Zapewniamy:
- wysyłkę oferty dopiero wtedy, kiedy zrozumiemy Twój biznes
- modułową ofertę
- doświadczenie w marketingu B2B
- bliski kontakt z top managerami
- consultingowe podejście
- znajomość marketingu i technologii.
Aleksandra Dzwierzyńska
Head of Social
ola@komukoncept.pl
Michał Opydo
Managing Director
michal@komukoncept.pl