Kampanie leadowe B2B dla branży budowlanej.

Przedstawiamy Wam świetny case kampanii prowadzonej przez KomuKoncept w systemie reklamowym Meta Ads.

case-study-meta-budowlanka-2

Cel:

pozyskanie leadów B2B dla klienta z branży budowlanej (polski producent dachów, ogrodzeń, systemów rynnowych).

Kontekst:

  • Kampania była prowadzona z podziałem na cztery obszary: Wielką Brytanię, Francję, Niemcy i Łotwę.
  • Kampania była skierowana do pracowników i właścicieli hurtowni budowlanych, sprzedających m.in. ogrodzenia.
  • Celem reklamy było przejście na landing page i wypełnienie formularza.

Budżet i czas trwania:

  • 28 000 zł - łącznie na wszystkie wymienione kraje
  • 2-3 tygodnie (na każdy z krajów)

Klient przyszedł do nas z tematem pozyskania leadów B2B. Kampania miała być skierowana do sklepów budowlanych, które sprzedają m.in. ogrodzenia. Hurtownik po przejściu na landing page wypełniał formularz i w przeciągu kilku dni kontaktował się z nim mailowo lub telefonicznie przedstawiciel klienta.

DOPRACOWANIE GRUPY ODBIORCÓW

Grupę odbiorców w tej kampanii oparliśmy na grupie zainteresowań. Użyliśmy zawężeń, aby dotrzeć do jak najlepszego odbiorcy.

Przykładowo, wybraliśmy zainteresowania:

  • Construction (industry), Dach, Domestic roof construction.

I zawężyliśmy je o następne zainteresowania:

  • Retail, Sales, Handel, Hurt.

Gdybyśmy wszystkie powyższe zainteresowania dodali do „Uwzględnij osoby, które pasują do”, wtedy algorytm kierowałby reklamę do osób które są zainteresowane Domestic roof construction lub Dach lub Reatil lub Handel, itd. Poprzez zawężenie zastosowaliśmy regułę, która brzmi:

„Uwzględnij osoby, które pasują do A lub B lub C i muszą pasować też do D lub E lub F.” Dzięki zawężeniom wiedzieliśmy, że algorytm skieruje reklamy bardziej do osób, które mają w zainteresowaniach remonty oraz handel.

case-study-meta-budowlanka-3

DOPRACOWANIE KOMUNIKATU W REKLAMACH

Kiedy już mieliśmy dobrze przemyślaną i ustawioną grupę odbiorców, która mniej więcej powinna składać się z osób pracujących w handlu budowlanym, pozostało nam przygotować grafiki, które jeszcze bardziej zawężą nam grupę docelową

Z wywiadu z przedstawicielami handlowymi marki wiedzieliśmy, jakie pytania i obawy mają hurtownicy przed współpracą z nowym partnerem:

  • brak kontaktu,
  • nieterminowość przesyłek,
  • brak wyłączności na region.

Na tej podstawie przygotowaliśmy grafiki odnoszące się do tych insightów.

Grafiki komunikowały treść:

„Zostań naszym hurtownikiem i zyskaj niezawodnego partnera w zakresie ogrodzeń”
„Dbamy o naszych hurtowników. Dodaj do swojej oferty”
„Poszerz gamę produktów. Sprzedawaj ogrodzenia „

Z kolei w treści postów reklamowych przekazywaliśmy najważniejsze atuty jakie oferuje marka.

Wyniki:

  • liczba pozyskanów leadów: 152
  • koszt za leada: 185,50 zł (najtańszy: 62,42 zł, najdroższy: 336,00 zł)
  • telefony od klienta, żebyśmy wstrzymali kampanie, bo nie są w stanie obrobić takiej liczby jakościowych leadów ;)

case-study-meta-budowlanka-1

Aleksandra Dzwierzyńska

Aleksandra Dzwierzyńska

Head of Social

ola@komukoncept.pl

Michał Opydo

Michał Opydo

Managing Director

michal@komukoncept.pl