Zanim klikniesz „START” – czyli poznaj checklistę, z którą łatwiej będzie Ci tworzyć swoje pierwsze kampanie Meta Ads

Czas na Waszą pierwszą, samodzielną kampanię w Meta Ads? Poniższa checklista przeprowadzi Was krok po kroku przez proces tworzenia reklam od ustalenia celów po optymalizację. 

1. OKREŚL CEL REKLAMY W META ADS

Facebook w nowym widoku proponuje 6 głównych celów reklamowych:

nowe-cele-meta-ads

Po kliknięciu w konkretny cel ukaże nam się lista podcelów. Pokażę to na przykładzie celu „Sprzedaż”:

nowe-cele-meta-ads-sprzedaz

Jak widzimy cel „sprzedaż” dzieli się na:

  • Konwersje.
  • Sprzedaż z katalogu.
  • Messenger, WhatsApp i Instagram – czyli wysyłanie wiadomości na profil firmowy.

Zachęcam do przeklikania sobie wszystkich celów i sprzwdzenia, który z nich najlepiej nadaje się do naszego celu biznesowego. Dobrze też skorelować tę decyzję z budżetem, który posiadamy. jeśli budżet nie jest wystarczający, żeby ustawić cel „Konwersje” (czyli zakup na stronie), to może warto przerzucić budżet na cel „Ruch”.

Pamiętajmy o tym, że najważniejsze jest określenie tego, co chcemy osiągnąć dzięki danej kampanii lub grupie kampanii.

2. USTAW GRUPĘ DOCELOWĄ W META ADS

Kolejnym naszym krokiem będzie ustawienie grupy docelowej, co w Meta Ads znajdziemy pod nazwą „Zestawu reklam”. W zależności od wyboru celu reklamowego, ta zakładka będzie się różnić, ale poniższe punkty pozostają w każdym celu takie same:

  • nazwa zestawu reklam – nazwijcie go tak, żeby wiedzieć, jaką grupę docelową zawiera,
  • optymalizacja pod kątem wyświetlenia reklamy – np. w celu „Ruch” będą to kliknięcia linku lub wyświetlenia strony docelowej,
  • możemy też ustawić maksymalny koszt za wynik,
  • budżet dzienny lub całkowity – jeśli chcemy wyświetlać reklamę w konkretne dni i/lub godziny, to wybierzmy budżet całkowity,
  • umiejscowienie reklamy,
  • grupa odbiorców – o niej trochę szerzej poniżej.

Ustawiając grupę odbiorców w Meta Ads mamy kilka opcji, w zależności od danych, które możemy dać algorytmowi:

  • zainteresowania – najprostszy sposób na stworzenie grupy. Warto mieć na uwadze, że Meta sukcesywanie usuwa część zainteresowań i raczej kieruje się, jako system reklamowy, w stronę tworzenia ogólnych grup. Ale jeśli Twój piksel na stronie internetowej jeszcze nie ma wystarczających danych, żeby utworzyć grupę niestandardowych odbiorców, to zainteresowania na początek będą jak najbardziej o.k.
  • grupy niestandardowych odbiorców – tutaj można szaleć. Jeśli macie przynjamniej od kilku tygodni aktywny piksel Meta, to warto utworzyć grupy niestandardowe w oparciu właśnie o niego. Mogą to być np.: osoby, które spędziły określony czas na Waszej stronie, osoby, które były na konkretnych podstronach itp.
    • kolejną opcją jest stworzenie grup niestandardowych na podstawie np. osób, które oglądnęły nasze filmy, wyświetliły reklamy czy są na naszej liście mailingowej.
    • te wszystkie grupy świetnie nadadzą się do remarketingu
  • grupy podobnych odbiorców. Natomiast, jeśli chcemy skierować kampanię do osób, które jeszcze nie znają naszje marki, to możemy wziąć każdą grupę z wcześniejszego punktu i stworzyć z niej grupę podobnych odbiorców.

Nie zapominajmy też o wykluczeniach. Jeśli chcemy skierować się do grupy osób podobnych do tych, którzy byli na naszej www, to wykluczmy osoby, które były na www :) itd.

W opcji zaznaczenia lokalizacji możemy zawierać lub wykluczać dany zakres geograficzny. Może wpisywać lokalizację w wyszukiwarce lub zaznaczyć ją na mapie za pomocą pinezki.

3. STWÓRZ KREATYWNE REKLAMY W META ADS

Zastanówcie się jakich zwrotów/słów używają osoby z Waszej grupy docelowej i… użyjcie ich w reklamach. Jeśli nie macie przeprowadzonych wywiadów z Waszą grupą, to posiłkujcie się innymi źródłami:

  • opiniami na Google
  • zapytajcie dział sprzedaży o to, jak komunikują się z Wami odbiorcy, o co pytają, co jest ich największą bolączką czy potrzebą.

Bez zrozumienia grupy docelowej nie stworzycie dobrej kreacji.

Kiedy już macie więcej insightów, stwórzcie kreację, która w prosty, jasny sposób będzie komunikować to, co jest głównym celem.

Komunikat musi być przejrzysty:

  • Zrobimy Ci magazynówkę, która działa. Umów sie na prezentację systemu zarządzania produkcją.
  • cytat + informacja „Talenty Gallupa w polskich organizacjach – pobierz e-book”.
  • Obserwuj nas po więcej wiedzy w temacie dbania o kręgosłup.
  • Zamówienia dowozimy od godziny 10.00. Bajgle, Wrapy, Sałatki do domu i do pracy.

4. TESTUJ REKLAM

Możecie ustawić testy A/B, które pozwolą Wam wybrac najskuteczniejszą wersję reklamy.

5. MONITORUJ, ANALIZUJ I OPTYMALIZUJ SWOJE META ADS

Po aktywowaniu reklam pora przejść do ważnego etapu analizy i monitorowania.

Monitorowanie sprowadza się do sprawdzenia tego, czy budżet jest pobierany poprawnie, czy wystawiane są faktury, czy konto osiągnęło limit płatności, czy nie wyskakują błędy w reklamach.

Z kolei analizowanie rezultatów jest też powiązane z optymalizacją. Jeśli widzicie, że Wasze reklamy mają niski wskaźnik CTR linku, to sprawdźcie, czy grupa docelowa jest odpowiednia, czy kreacja jest dobrze dobrana. Podejmijcie decyzję i dokonajcie JEDNEJ zmiany. Jeśli wprowadzicie kilka zmian na raz, to nie będziecie wiedzieć, która zmienna okazała się kluczowa.

Jak często sprawdzać reklamy? Codziennie – pod kątem monitorowania. Co 2-3 dni pod kątem optymalizacji.

PODSUMOWANIE

Praca przy kampaniach Meta Ads zaczyna się od przemyślanej strategii. Jeśli jej nie macie, to zachęcam do przeczytania artykułów z serii strategicznej:

Dlaczego warto zadbać o spójną komunikację marki

Persony: po co, dlaczego, na co to komu

Misja i Wizja, po co to komu?