Święta 2020 z pewnością będą wyjątkowe. Z zupełnie innych powodów, niż moglibyśmy przypuszczać. Jednak w rzeczywistości, w której się znaleźliśmy – wszelkich napięć i pandemii – chcemy podarować sobie nawzajem odrobinę radości i uśmiechu. Dlatego, mimo wszystkich przeciwności, aby dać innym poczucie bliskości i szczęścia, przygotowujemy w tym roku wyjątkowe prezenty. I będą to książki. Zachęcamy Cię do tego samego! Dlatego sprawdź poniżej, jakie pozycje każdy z nas chętnie poleciłby pod tegoroczną choinkę :)
50 Praw Marketingu Kotarbińskiego, Jacek Kotarbiński
Idealną książką na święta będzie „50 Praw Marketingu Kotarbińskiego”. To humorystyczna, napisana pół żartem, pół serio książka, z którą powinna się zapoznać każda osoba mająca coś wspólnego z marketingiem – od pracowników agencji po właścicieli firm. Jacek Kotarbiński zebrał w niej 30 lat swojego doświadczenia zawodowego i w żartobliwy sposób sformułował “prawa” rządzące światem marketingu. Jednak za tą humorystyczną otoczką kryją się konkretne wskazówki, które pozwolą uniknąć wielu błędów w codziennej pracy.
Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Daniel Kahneman
To doskonała książka na święta dla każdego, kto interesuje się psychologią. Autor wyjaśnia działania umysłu i szuka odpowiedzi na pytania o to, w jaki sposób ludzie dokonują wyborów i osądów? Czy zawsze są one świadome i autonomiczne? Opisuje w ten sposób 2 sposoby myślenia: pierwszy, szybszy, bardziej intuicyjny i emocjonalny oraz drugi – wolniejszy, działający w sposób bardziej przemyślany i logiczny. W nowym świetle ukazane zostają tematy związane z ludzkim sposobem myślenia oraz wyborami związanymi z intuicją – kiedy możemy jej zaufać, a kiedy lepiej nie. W tej pozycji znajdziecie rady, jak wykorzystać potencjał wolnego myślenia oraz wskazówki dotyczące podejmowania wyborów w życiu zawodowym i osobistym.
Świat na TAK! 60 sekretów nauki perswazji, Robert B. Cialdini, Noah J. Goldstein, Steve Martin
Ten międzynarodowy bestseller doczekał się aktualizacji i rozszerzenia klasycznego wydania. Książka oparta jest o badania nad psychologią perswazji i zawiera wiele ciekawych, wartych uwagi spostrzeżeń dotyczących siły przekonywania w codziennym życiu – zarówno w pracy, jak i w domu. Niezależnie od tego, czy chcesz przekonać przełożonego do podwyżki, swoje dziecko do zażycia lekarstwa lub sprzątania pokoju, a może współpracowników do głosowania na Twój projekt, niewielkie zmiany w zachowaniu mogą mieć duży wpływ na Twój sukces. Jak to zrobić? Odpowiedzi szukaj właśnie w tej pozycji! W święta znajdzie się na pewno sporo czasu na zapoznanie się z nią.
Service Design po polsku. Jak przyciągnąć, zadowolić i zatrzymać klientów, Marcin Chłodnicki
Projektować można niemal wszystko. W te święta możesz się o tym przekonać właśnie dzięki tej książce. Dzięki niej dowiesz się jak projektować usługi, które zadowolą Twoich klientów i pozwolą wzmocnić Waszą relację biznesową. Dowiesz się z niej jak przygotować lepsze i unikatowe usługi, uniknąć błędów przy wprowadzaniu zmian, poprawić rentowność i stabilność Twojego biznesu oraz jak zaoferować klientom realną wartość. Sięgnij po nią, jeśli chcesz jeszcze lepiej projektować procesy w swojej firmie.
Mindf*ck. Cambrigde Analytica, czyli jak zepsuć demokrację, Christopher Wylie
Słyszałeś o Cambridge Analytica? Niezależnie od odpowiedzi, zachęcamy do sięgnięcia po książkę Christophera Wylie, w której ujawnione zostają m.in. kulisy działania tej amerykańskiej firmy. Korzystając z danych pozyskanych z mediów społecznościowych, Cambrigde Analytica zmieniła amerykańskie społeczeństwo. Doprowadziła do jego rozbicia, spolaryzowania i zantagonizowania. Historia opowiedziana przez autora to prawdziwa powieść sensacyjna w realnym świecie. Niesie ze sobą również ostrzeżenie o zagrożeniach związanych z nowoczesnymi technologiami i narzędziami informatycznymi.
Zła krew, John Carreyrou
Zła krew to historia jednego z największych oszustw w historii startupów. To także opowieść o ambicji i ślepej pysze, która kroczy przed upadkiem. Założycielka i CEO startupu Theranos obiecywała światu zrewolucjonizowanie przemysłu medycznego i zwiększenie dostępności do badań krwi. Wszystko dzięki maszynie, która miała z jednej kropli krwi wyczytać informacje zdrowotne pacjenta. Inwestorzy oszaleli, a samą firmę wyceniano na kwotę 9 milardów dolarów. Był tylko jeden problem – technologia nie działała. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o kulisach jednego z największych przekrętów naszych czasów, koniecznie sięgnij po tę książkę.
Like a Virgin. Czego nie nauczą Cię w szkole biznesu, Richard Branson
Last but not least – Like a Virgin. Czego nie nauczą Cię w szkole biznesu autorstwa Richarda Bransona. To pozycja, która od innej strony ukazuje sposób na sprawne i skuteczne prowadzenie biznesu. Autor dzieli się swoim czterdziestoletnim doświadczeniem z czytelnikami, a jest to wiedza, której nie przekazują na żadnych studiach z zarządzania. Jeśli interesuje Cię ten temat, może warto, żebyś zajrzał do tej propozycji? ;)
Święta już blisko, pewnie jesteś w trakcie wymyślania i szukania prezentów, aby umilić ten czas bliskim i przyjaciołom. Mam nadzieję, że jako KomuKonceptowa drużyna zainspirowaliśmy Cię do naprawdę udanych zakupów. A według nas książki to idealne prezenty na święta. Powodzenia!
Chcecie więcej? Przeczytajcie nasze inne artykuły:
- Autor: Agnieszka Unzeitig
- Data: 2 gru 2020
- Tagi: cambridge analytica, cialdini, elizabeth holmes, kotarbiński, książki, marketing, prezenty, richard branson, święta