
Zakres działań:
- Stworzenie strategii komunikacji w social mediach
- Prowadzenie social mediów
- Kanały: Facebook, Instagram
Cele:
- Stworzenie charakteru marki
- Zbudowanie rozpoznawalności nowej marki
- Weryfikacja proto-person
Wyzwania:
Współpracę z klientem rozpoczęliśmy na etapie remontu nowego miejsca. Największym wyzwaniem, zarówno dla klienta, jak i dla zespołu KomuKoncept, było wypracowanie charakteru powstającej marki, która miała być pierwszym drinkbarem i shishabarem, w niewielkim mieście. Nie znaliśmy grup docelowych, a klient nie nakreślił nam charakteru marki. Zaczynaliśmy pracę z białą kartą i bez badań.




Pilipalili skorzystało z usługi stworzenia tzw. mini-strategii komunikacji. Jest to strategia okrojona, ale pozwalająca dobrze działać w social mediach na jej podstawie. Wynikiem ponad 1,5 miesięcznych prac, było m.in. ustalenie potencjalnych gup docelowych, do których chcemy kierować komunikaty. Na bazie analizy konkurencji (Tarnowa i okolicznych miast) oraz przez wzgląd na nieznane mieszkańcom miejsce, postanowiliśmy na początek założyć dość szerokie grupy.
Kobiety i mężczyźni w wieku 30-40+, mieszkający w Tarnowie i okolicach, w tym:
- singielki przychodzące z koleżankami na babskie pogaduchy,
- mężczyzn przychodzących czasem na randkę z żoną, czasem z kolegami na dobry alkohol,
- grupę znajomych, którzy lubią wspólnie spędzać czas przy dobrym alkoholu,
Turyści, którzy zwiedzają Tarnów i nocują w Tarnowskim Centrum Informacji.
Archetyp
Właścicielka chciała, aby nowa marka miała lekki żartobliwy chrakter – z przymrużeniem oka. Do zabawnego charakteru miało nawiązywać właśnie powstające wnętrze (m.in. wiśniowe lampy) oraz naczynia, w których będą serwowane koktajle wysyłają właśnie taki przekaz.
Wiedząc również, że jednym z wyróżników miejsca będą koktajle z bąblem, a alkohol i shisha kojarzą się ze spędzaniem wolnego czasu w gronie znajomych, postawiliśmy na archetyp ŻARTOWNISIA.
Żartowniś jest duszą towarzystwa, który raczej nie myśli o poważnych sprawach. Dobrze pasuje do marek, które chcą się wyróżnić i komunikować się przez dobrą zabawę i humor.
Storytelling
Podzieliliśmy storytelling na dwie części: ogólną i związaną z kartą tematyczną koktajli (która zmienia się raz w roku). Pierwsza z nich nawiązywała do ikon popkultury lat 60-70-80, więc i storytelling był z nią związany. W ogólnej narracji nawiązujemy do „odpinania wrotek”, „solidnego zamieszania” czy „koktajlowych hulanek”. Pozwalamy sobie również na żartobliwe cytaty, np.: „Nieważne co pijesz, ważne gdzie”.
Działania – czyli konkretne pomysły na prowadzenie social mediów
Nasza strategia nie kończy się na samych założeniach. Jednym z elementów jest praca nad pomysłami na konkretne działania. W czasie pracy nad mini-strategią dla Pilipalili zaproponowaliśmy 26 działań podzielonych na trzy umiejscowienia: Facebook, Instagram Feed i Stories.
Główną osią pomysłów są koktajle z karty tematycznej, alkohole „z wyższej półki” oraz shisha. Aktywizujemy odbiorców przez zagadki alkoholowe (ankiety, quizy) czy żartobliwe cytaty w stylu Paolo Drinkhello („To możliwość picia drinków sprawia, że życie jest tak fascynujące”).
Na Instagramie stawiamy w szczególności na rolki i codzienne publikowanie Stories. Zależy nam na przekazaniu w tych formatach klimatu Pilipalili oraz jego wyróżników.
Poza działaniami wymyślonymi przy strategii, są one aktualizowane, m.in. przy okazji spotkań kwartalnych z klientem.


Agnieszka Wolińska-Kulpa
Właścicielka drinkbaru Pilipalili
„Współpraca z KomuKoncept to czysta przyjemność. Powierzając im jakiekolwiek zadanie, ma się gwarancję profesjonalnego podejścia do tematu oraz doskonałego wykonania. Są elokwentni, sympatyczni i od razu rozumieją potrzeby klienta.”
KONTAKT Z KOMUKONCEPT:
Porozmawiajmy o tym, co w Twojej firmie wymaga najszybszych działań.
Zapewniamy:
- wysyłkę oferty dopiero wtedy, kiedy zrozumiemy Twój biznes
- modułową ofertę
- doświadczenie w marketingu B2B
- bliski kontakt z top managerami
- consultingowe podejście
- znajomość marketingu i technologii.

Aleksandra Dzwierzyńska
Head of Social
ola@komukoncept.pl

Michał Opydo
Managing Director
michal@komukoncept.pl