Pilipalili – strategia i social media.

pilipalili_kanapki_1

Zakres działań:

Cele:

Wyzwania:

Współpracę z klientem rozpoczęliśmy na etapie remontu nowego miejsca. Największym wyzwaniem, zarówno dla klienta, jak i dla zespołu KomuKoncept, było wypracowanie charakteru powstającej marki, która miała być pierwszym drinkbarem i shishabarem, w niewielkim mieście. Nie znaliśmy grup docelowych, a klient nie nakreślił nam charakteru marki. Zaczynaliśmy pracę z białą kartą i bez badań.

Pilipalili skorzystało z usługi stworzenia tzw. mini-strategii komunikacji. Jest to strategia okrojona, ale pozwalająca dobrze działać w social mediach na jej podstawie. Wynikiem ponad 1,5 miesięcznych prac, było m.in. ustalenie potencjalnych gup docelowych, do których chcemy kierować komunikaty. Na bazie analizy konkurencji (Tarnowa i okolicznych miast) oraz przez wzgląd na nieznane mieszkańcom miejsce, postanowiliśmy na początek założyć dość szerokie grupy.

Kobiety i mężczyźni w wieku 30-40+, mieszkający w Tarnowie i okolicach, w tym:

    • singielki przychodzące z koleżankami na babskie pogaduchy,
    • mężczyzn przychodzących czasem na randkę z żoną, czasem z kolegami na dobry alkohol,
    • grupę znajomych, którzy lubią wspólnie spędzać czas przy dobrym alkoholu,

Turyści, którzy zwiedzają Tarnów i nocują w Tarnowskim Centrum Informacji.

Archetyp


Właścicielka chciała, aby nowa marka miała lekki żartobliwy chrakter – z przymrużeniem oka. Do zabawnego charakteru miało nawiązywać właśnie powstające wnętrze (m.in. wiśniowe lampy) oraz naczynia, w których będą serwowane koktajle wysyłają właśnie taki przekaz.

Wiedząc również, że jednym z wyróżników miejsca będą koktajle z bąblem, a alkohol i shisha kojarzą się ze spędzaniem wolnego czasu w gronie znajomych, postawiliśmy na archetyp ŻARTOWNISIA.

Żartowniś jest duszą towarzystwa, który raczej nie myśli o poważnych sprawach. Dobrze pasuje do marek, które chcą się wyróżnić i komunikować się przez dobrą zabawę i humor.

Storytelling


Podzieliliśmy storytelling na dwie części: ogólną i związaną z kartą tematyczną koktajli (która zmienia się raz w roku). Pierwsza z nich nawiązywała do ikon popkultury lat 60-70-80, więc i storytelling był z nią związany. W ogólnej narracji nawiązujemy do „odpinania wrotek”, „solidnego zamieszania” czy „koktajlowych hulanek”. Pozwalamy sobie również na żartobliwe cytaty, np.: „Nieważne co pijesz, ważne gdzie”.

Najnowsza karta nazywa się „Młoda Polska”, więc nawiązania w treści są związane z natchnionymi tekstami polskiej literatury z tego okresu. Przykład: „Nowa karta to wspomnienie lata, dźwięki lasu, złote łany zbóż, zapomniane uściski w zielonej gęstwinie.”
 

Działania – czyli konkretne pomysły na prowadzenie social mediów


Nasza strategia nie kończy się na samych założeniach.  Jednym z elementów jest praca nad pomysłami na konkretne działania. W czasie pracy nad mini-strategią dla Pilipalili zaproponowaliśmy 26 działań podzielonych na trzy umiejscowienia: Facebook, Instagram Feed i Stories.

Główną osią pomysłów są koktajle z karty tematycznej, alkohole „z wyższej półki” oraz shisha. Aktywizujemy odbiorców przez zagadki alkoholowe (ankiety, quizy) czy żartobliwe cytaty w stylu Paolo Drinkhello („To możliwość picia drinków sprawia, że życie jest tak fascynujące”).

Na Instagramie stawiamy w szczególności na rolki i codzienne publikowanie Stories. Zależy nam na przekazaniu w tych formatach klimatu Pilipalili oraz jego wyróżników.

Poza działaniami wymyślonymi przy strategii, są one aktualizowane, m.in. przy okazji spotkań kwartalnych z klientem.

Agnieszka Wolińska-Kulpa

Agnieszka Wolińska-Kulpa

Właścicielka drinkbaru Pilipalili

„Współpraca z KomuKoncept to czysta przyjemność. Powierzając im jakiekolwiek zadanie, ma się gwarancję profesjonalnego podejścia do tematu oraz doskonałego wykonania. Są elokwentni, sympatyczni i od razu rozumieją potrzeby klienta.”

KONTAKT Z KOMUKONCEPT:

Porozmawiajmy o tym, co w Twojej firmie wymaga najszybszych działań.

Zapewniamy:

  • wysyłkę oferty dopiero wtedy, kiedy zrozumiemy Twój biznes
  • modułową ofertę
  • doświadczenie w marketingu B2B
  • bliski kontakt z top managerami
  • consultingowe podejście
  • znajomość marketingu i technologii.
Aleksandra Dzwierzyńska

Aleksandra Dzwierzyńska

Head of Social

ola@komukoncept.pl

Michał Opydo

Michał Opydo

Managing Director

michal@komukoncept.pl