Nie musimy zaczynać od zera. Mowa oczywiście o reklamie na Facebooku. Jeśli nasze konto jest nowe i nie ma w nim danych historycznych, to będziemy potrzebować czasu i pieniędzy, nim nasz piksel i kampanie reklamowe zbiorą dane i nauczą się grup odbiorców. Remedium na to może być udostępnienie grup z innych kont reklamowych. Jak to zrobić? O tym piszę poniżej.
Kiedy udostępnianie grupy odbiorców na Facebooku ma sens?
Do głowy przychodzi mi kilka scenariuszy. Jednym z nich jest ten, w którym jako agencja wchodzimy na nowe dla nas konto, które ma swoją historię, ale jest tam nim bałagan. Wygodniejszym i szybszym sposobem na przystąpienie do właściwych prac będzie założenie nowego konta, niż sprzątanie po poprzednikach.
Są też sytuacje, w których jedna firma prowadzi kilka marek, których grupy docelowe się pokrywają, więc idealną sytuacją w tym przypadku byłaby wymiana danych dotycząca grup.
Udostępniać można i Piksel i grupy. Dzisiaj zajmiemy się tymi drugimi.
Jak udostępnić grupy odbiorców na Facebooku innemu kontu reklamowemu?
Na wstępie muszę przyznać, że niestety, nie wszystkie grupy da się udostępnić. Nie możemy dzielić się zapisanymi grupami odbiorców. Ale za to grupami podobnymi i niestandardowymi, opartymi o dane z Piksela już tak.
Krok 1: Będąc w Menedżerze reklam lub Menedżerze firmy wybierz z głównego menu kartę „Odbiorcy”. Wybierz jedną lub kilka grup niestandardowych i kliknij „Udostępnij”.
Krok 2: Następnie Manager poprosi Cię o wpisanie Identyfikatora lub nazwy konta, któremu chcesz udostępnić grupę. Skąd znaleźć taki identyfikator? Wystarczy, że z głównego menu w Managerze wybierzesz „Ustawienia firmowe” i następnie „Informacje o firmie”. Pod nazwą konta pojawi się napis „Identyfikator Menedżera firmy” i numer. Skopiuj go i wklej w odpowiednie miejsce.
Krok 3: Nadaj uprawnienia. Możesz wybrać opcje wyższego dostępu, czyli statystyki i kierowanie lub samego kierowania reklam.
Krok 4: To już wszystko. Pamiętaj, że zarówno jedno jak i drugie konto mają wgląd do tego, które grupy są udostępnione i komu.
Powodzenia!
- Autor: Ola Dzwierzyńska
- Data: 13 maj 2022
- Tagi: reklama na Facebooku