Jak prowadzić firmowy Instagram w 2025 roku – trendy i aktualności

2024 rok był czasem wielu zmian i aktualizacji wprwadzanych przez Instagram. Żeby móc w pełni korzystać z dobrodziejstw tej platformy warto aktualizować swoją wiedzę na bieżąco. Dlatego zebrałam w tym artykule najważniejsze zmiany, które zaszły na Instagramie, żebyście mogli dostosować te informacje do strategii swojej firmy w 2025 roku.

Obrazy i zdjęcia na Instagramie

Isntagram to nie tylko Reelsy! Ostatni „Instagram Engagement Report 2024” Hubspota omawia dane zebrane od twórców treści dla marek i pokazuje, że wideo, to nie wszystko.

Chociaż treści wideo okazały się bardzo skuteczne w angażowaniu odbiorców, posty statyczne nadal stanowią większość treści dla marek na Instagramie. Historie (Stories) stanowią 43% publikacji, a Reels stanowią nieco ponad jedną trzecią postów. Zespoły ds. mediów społecznościowych równoważą wysiłek wymagany do tworzenia niestandardowych treści z tym, czego chcą ich odbiorcy.

Marketerzy zapytani w raporcie Hubspota o to, jakie rodzaje postów pomagają im osiągać różne cele, takie jak zasięg, zaangażowanie i ROI, odpowiedzieli, że posty statyczne mają najlepsze wyniki. Najpopularniejszym rodzajem treści udostępnianych przez marki są posty, które prezentują ich produkty i usługi (49%), a następnie zabawne treści (40%) i treści powiązane lub autentyczne (38%).

Już nie tylko Reelsy na Instagramie – zainwestuj czas w karuzele

Tak! Karuzele wracają do łask! Czy to oznacza, że trzeba rezygnować z Reelsów? Nie! W nawiązaniu do wspomnianego raportu i doświadczenia pracy w agencji dla klientów KomuKoncept, polecam planować miks publikacji złożony z karuzeli, reelsów i postów z jednym zdjęciem/grafiką. 

Mimo tego, że naokoło słyszymy rady mówiące o publikacji jak największej liczby Reelsów, to Instagram tak naprawdę nie promuje ich bardziej. Instagram „promuje”, czyli dociera organicznie z naszymi publikacjami, te posty, które zaciekawią naszych odbiorców. Drugorzędne znaczenie ma tutaj ich format.

Przy tworzeniu karuzeli pamiętajcie o tym, żeby przygotować świetną okładkę, która zatrzyma i zainteresuje scrollującego użytkownika. Treść karuzeli ma być przejrzysta a jej najważniejsze momenty dobrze wyróżnione.

Pamiętajcie, że od 2024 roku Instagram zmienił limit kafelków w karuzeli z 10 do 20! To świetna wiadomość dla tych z Was, którzy mają do pokazania i przekazania więcej wartościowej treści.

Dodatkowo od października karuzele możecie dodawać jako Reelsy. Informacja bezpośrednio z platformy mówi, że dzięki temu treść karuzeli powinna dotrzeć do większej liczby osób.

Dbaj o aktualnych followersów – Stories na Instagramie

Stories docierają tylko (i aż) do obecnych followersów konta waszej firmy. Biorąc pod uwagę również to, że użytkownicy aplikacji po jej otwarciu najpierw zabierają się za przeglądanie Stories, częsta publikacja w tym miejscu wydaje się być ważna, jeśli nie napisać – kluczowa. Dlatego przygotujcie plan komunikacji do obecnych followersów w tym miejscu.

Jak i o czym pisać w Stories:

  1. Zadbajcie o zaangażowanie: włączajcie do Stories interaktywne elementy treści, takie jak ankiety, quizy.
  2. Publikujcie zabawne, aktualne posty, historie zza kulis i posty pokazujące wartości marki.
  3. Nawiązujcie więź emocjonalną pokazując jak najwięcej „siebie” – czyli jak najwięcej pracowników.
  4. Dbajcie o udostępnianie wzmianek o Waszej marce.
  5. Zadbajcie o to, żeby stories w danym dniu miało swój start, rozwinięcie i koniec. Czyli rozpocznijcie rzucającym się w oczy obrazem/tekstem, rozwińcie historię i zakończcie ją mocnym CTA (np. ankietą lub linkiem).
  6. Aktualizujcie się! W 2024 roku pojawiło się mnóstwo nowych opcji w Stories, które Instagram opisuje w tym artykule: https://about.instagram.com/blog/announcements/new-stickers-for-stories
  7. Ustalcie plan publikacji Stories, które trafią potem do sekcji „wyróżnione”. Publikujcie tu swoją ofertę, aktualne promocje, menu, cenniki, najczęstsze pytania i odpowiedzi, historię waszej firmy, etc.

Kanały na Instagramie – bądź jeszcze bliżej swojej społeczności

Kanały to opcja, która jest na Instagramie od kilkunastu miesięcy. Na czym to polega?

Macie dwie opcje kanałów jako marka:

  • Kanał, w którym Wasi odbiorcy mogą dodawać tylko reakcje pod wiadomościami marki.
  • Kanał, w którym mogą rozmawiać wszyscy – Wasza marka i Wasi odbiorcy, którzy dołączyli do kanału.

Opcja Kanałów daje nieskończone możliwości:

  • Możecie tam tworzyć ankiety, zadawać pytania.
  • Możecie informować o nowościach, promocjach etc.
  • Możecie aktywizować grupę do działania (jeśli to grupa motywacyjna).
  • Możecie tworzyć dla tej grupy specjalne akcje promocyjne.
  • Możecie edukować.

To, co będzie tam publikowane, w jaki sposób i jak często – będzie wynikać z Waszej strategii marki.

Kanały na Instagamie (czy w Messengerze, bo tam również jest taka opcja) to potwierdzenie trendu „ucieczki z social mediów”. Trend ten nawiązuje do zachowania użytkowników, którzy coraz mniej przebywają i publikują w social mediach, zmęczeni przebodźcowaniem, niezadowoleni tym, że w socjalach widzą publikacje marek, a nie swoich przyjaciół. Naturalnym krokiem dla tych osób było przejście z komunikacją prywatną do komunikatorów. Tam dzielą się zdjęciami z wesela, komunii, wycieczki ze znajomymi. Tam wysyłają sobie update’y o tym, co dzieje się w ich życiu. Dlatego też stworzenie i prowadzenie Kanału jako marka będzie próbą dotarcia do osób, które lubią korzystać z komunikatorów.

Kolejnym trendem, do którego nawiązują Kanały, jest budowanie mikrospołeczności wokół marek. Ten trend stawia na budowanie mocniejszej więzi, dialogu i wymiany doświadczeń.

Podsumowanie

Bądźcie czujni i wyczuleni na zmiany zachodzące na platformach social mediowych (nie tylko na Instagramie). Czytajcie raporty i dobre artykuły, które pozwolą zorientować się w trendach i zachowaniach użytkowników. W 2025 roku Instagram nadal zostaje w TOP 3 najczęściej wybieranych platform do komunikacji z klientami. Z wypracowaną strategią, niepowielaniem głupich trendujących na krótki okres czasu Reelsów, mądrym wyróżnieniem się z tłumu i konsekwentnymi działaniami, Wasza firma ma dużą szansę na budowanie dobrego PR i sprzedaż.

I w tym miejscu zaproszę do kontaktu z naszą butikową agencją. Jesteśmy zespołem, który wyróżnia marki z tłumu. Słuchamy klientów i pozostajemy z nimi w stałym kontakcie. Poniżej zostawiam dwa miejsca, przez które możecie się z nami umówić na call zapoznawczy :)

Źródła:

KONTAKT Z KOMUKONCEPT:

Porozmawiajmy o tym, co w Twojej firmie wymaga najszybszych działań

 

Zapewniamy:

  • wysyłkę oferty dopiero wtedy, kiedy zrozumiemy Twój biznes
  • modułową ofertę
  • doświadczenie w marketingu B2B
  • bliski kontakt z top managerami
  • consultingowe podejście
  • znajmość marketingu i technologii.
Aleksandra Dzwierzyńska

Aleksandra Dzwierzyńska

Head of Social

ola@komukoncept.pl

Michał Opydo

Michał Opydo

Managing Director

michal@komukoncept.pl