Chciałabym w tym artykule napisać o sytuacji, z którą spotykamy się w agencji dość często, mianowicie, kiedy klient przychodzi z potrzebą postawienia i optymalizacji kampanii Meta Ads (lub jakiejkolwiek innej) i jednocześnie ma nadzieję, że ta jedna kampania będzie remedium na brak klientów. Dlaczego tak nie będzie? Właśnie o tym kilka słów ode mnie.
Kampania reklamowa w przestrzeni Meta Ads, Google Ads czy LinkedIn Ads etc., to wycinek działalności marketingowej Twojej firmy. Na to jak zadziała kampania będzie miało wpływ wiele czynników.
Dotychczasowa rozpoznawalność marki
Nie ukrywam, że ta rozpoznawalność budowana od lat lub chociażby od miesięcy, ale za to konsekwentnie i ciekawie, może poprawić wyniki kampanii. Wszak nie od dziś wiadomo, szczególnie w B2B, że sprzedają RELACJE, więc wszystkie dotychczasowe punkty styku z marką sprawią, że osoby, do których dotrzemy z reklamą już Was znają lub chociażby, kojarzą.
Jakie to mogą być punkty styku?
Przykładowo: działalność pracowników i marki na LinkedIn, newsletter, artykuły na blogu, bywanie na konferencjach, webinary online, live’y etc.
Strona docelowa Twojej firmy
Jeśli kampanie kierujemy na landing page, za którego budowę i utrzymanie nie jest odpowiedzialna agencja, to miejmy z tyłu głowy to, że ta strona też ma znaczenie, i to nie małe. Ba! Wręcz jedno z kluczowych. Strona musi się szybko ładować, dobrze wyglądać na desktopach i mobile, mieć świetnie skonstruowany i działający formularz.
Dział sprzedaży
Czyli co dzieje się na etapie, w którym agencja dostarczy kontakty?
A musi się dziać dużo i szybko, wręcz niezwłocznie. Znam przypadki, w których po zadzwonieniu do kontaktu po 30 minutach od jego otrzymania, usłyszeliśmy, że się spóźniliśmy, bo już wybrali inną agencję, która skontaktowała się z nimi szybciej. True story!
Sprawdźcie jak Wasza firma ma ułożony proces sprzedażowy i co dokładnie się w nim dzieje – czyli jak szybko wykonywany jest kontakt i jak wyglądają rozmowy z leadami.
Dodatkowo, musicie od razu dać feedback agencji w temacie jakości leadów po to, żeby ekipa zajmująca się adsami mogła, w przypadku słabej jakości kontaktów, optymalizować kampanię.
Analityka
Czyli to, czego użytkownik nie widzi, ale bez czego żadna dobra kampania się nie obejdzie.
Analitykę dzielimy na analitykę widzianą w systemie reklamowym, analitykę strony (np. Piwik lub Google Analytics). I może na takiej podstawie poprzestańmy na potrzeby tego artykułu.
Dobrze podpięta analityka to GAME CHANGER w kampanaich leadowych. Przykładem może być case jednego z naszych klientów: Kampanie leadowe dla międzynarodowej firmy oferującej pomoc prawną.
Produkt lub Usługa
Nawet, jeśli mamy zaopiekowane wszystkie 4 poprzednie punkty, to jeśli produkt lub usługa nie odpowiadają potencjalnym klientom, to na nic zdadzą się kampanie, landingi i analityka. To czy Twój produkt odpowiada na realne potrzeby i bolączki klienta jest kluczowe.
Co w sytuacji jeśli usługa “nie siadła”? Zrób jeszcze raz research rynku, dzwoń do potencjalnych klientów i próbuj dogrzebać się do komunikatów, które dadzą Ci wskazówki do poprawy tego, co już jest. Edytuj produkt/usługę i spróbuj jeszcze raz! :) Nie zniechęcaj się.
Marketing to nie czary, a system naczyń połączonych
Meta Ads (ani żadna inna kampania) to nie magiczny guzik, który natychmiast rozwiąże problem braku klientów. To zaledwie jeden, choć potężny, element większej układanki, którą w KomuKoncept traktujemy jak grę w LEGO. Zanim rzucimy się w wir kampanii, sprawdzamy każdy „klocek” – analizujemy Twój biznes, procesy i technologię.
Dlaczego to robimy? Bo sukces kampanii zależy od wielu czynników, które muszą ze sobą współgrać:
Fundament, czyli strategia: Upewniamy się, że Twoja marka jest widoczna, a jej komunikacja spójna. Działamy na styku marketingu i technologii, by nie przepalać budżetu na kampanie, które lądują na kiepskiej stronie.
Silny proces, czyli technologia i sprzedaż: Dbamy o to, żeby Twoje landing page’e były zoptymalizowane pod kątem UX, a analityka działała bezbłędnie. To one decydują, czy ruch z kampanii zamieni się w wartościowe leady. Jednocześnie, jesteśmy Twoim doradcą – konsultujemy procesy, abyś mógł szybko i skutecznie wykorzystać każdy kontakt.
Umów się na bezpłatną konsultację:

Aleksandra Dzwierzyńska
Head of Social
ola@komukoncept.pl

Michał Opydo
Managing Director
michal@komukoncept.pl
Napisz do nas:
- Autor: admin
- Data: 3 wrz 2025