Koncepcja, naming i promocja autorskiej karty koktajli Młoda Polska dla Pilipalili.

KONTEKST

 

Pilipalili to drinkbar w Tarnowie, który specjalizuje się w autorskich koktajlach. Miejsce wyróżnia się kreatywnym podejściem do klasycznych drinków oraz wykorzystaniem najwyższej jakości składników. Lokal znany jest również z możliwości skorzystania z shishy. Skupia się na dostarczaniu nietuzinkowych doznań smakowych w kameralnej atmosferze.

CELE

 

Klientka zwróciła się do nas z zadaniem stworzenia całej koncepcji nowej autorskiej karty koktajli. Celem naszej współpracy było odkrycie ich wspólnych elementów w ramach składników, wyglądu i smaków, a następnie zaprojektowanie spójnej narracji, która podkreśli romantyczny i eteryczny charakter tych napojów. 

ZAKRES PRAC

 

  • Opracowanie koncepcji kreatywnej dla karty koktajli, w tym wybór nazw i inspiracji.
  • Przygotowanie copy i materiałów graficznych na potrzeby promocji.
  • Przygotowanie koncepcji i organizacja sesji fotograficznej, z uwzględnieniem klimatu i atmosfery.
  • Opracowanie wytycznych do drukowanej karty koktajli dla grafika.

 

Opracowanie koncepcji kreatywnej dla karty koktajli

 

Od naszego klienta otrzymaliśmy informacje na temat składników drinków. Podczas warsztatów w KomuKoncept dostrzegliśmy, że napoje silnie kojarzą się z ogrodami, romantyzmem i subtelnością. Co ważne, zależało nam na pomyśle, który pozwoli swobodnie wykorzystywać utwory (dźwięki, wiersze, obrazy), wg obowiązującego prawa o prawie autorskim. Zdecydowaliśmy się więc na okres Młodej Polski jako główną inspirację, ponieważ łączył on w sobie elementy estetyzmu, symbolizmu i witalizmu, które idealnie wpisywały się w charakter oferowanych napojów.

Podczas opracowywania koncepcji koktajli, kluczowym zadaniem było nadanie im nazw, które oddałyby ich charakter oraz literackie i malarskie inspiracje. Zainspirowani utworami z okresu Młodej Polski, stworzyliśmy nazwy, które wprowadzały gości w tajemniczą atmosferę.

Przykładowo, nazwa „Chopin, gdyby jeszcze żył, toby pił” nawiązuje do „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego, „Melodia mgieł”, do wiersza Kazimierza Przerwy-Tetmajera, a „Pomarańczarka” do obrazu Gierymskiego.

Sesja fotograficzna

 

Opracowaliśmy szczegółową koncepcję sesji fotograficznej, mającej oddać eteryczny klimat koktajli. Nasze poszukiwania inspiracji były zróżnicowane, a każdy napój miał swoją unikalną wizję fotograficzną.

Zabawa światłem, półmrok, dym i mgła to elementy, które miały na celu stworzenie nastrojowej atmosfery. Zdjęcia doskonale oddają charakter drinków, które są serwowane w Pilipalili.

Opracowanie wytycznych do drukowanej karty koktajli

 

Przygotowaliśmy strony, które zawierały opisy każdego trunku, ich inspiracje oraz odwołania do utworów literackich i malarskich. W jaki sposób? Przed każdą pozycją była strona z jego inspiracją. Czyli np. przed drinkiem “Pomarańczarka” mogliśmy zobaczyć obraz Gierymskiego o tym samym tytule.

Wiersze te pojawiają się również na otwarcie i zamknięcie karty, co tworzy spójną narrację.

Każda strona menu była przemyślana, aby przyciągać uwagę i oddać ducha Młodej Polski. Współpracowaliśmy z grafikiem, który na podstawie naszych wytycznych zaprojektował menu, dbając o estetykę i funkcjonalność.

 

Przygotowanie postów promujących nową kartę

 

Naszym zadaniem było też przygotowanie  materiałów promocyjnych, które miały na celu efektywne zaprezentowanie nowej karty koktajli. Tworzyliśmy posty oraz rolki, które ukazywały nie tylko ofertę, ale także atmosferę i doświadczenie związane z degustacją w Pilipalili.

Przykładowe posty:

 

 

“Pytanie dnia:

O czym dyskutuje Babie Lato z Pomarańczarką?

Wrong answers only 😎”

 

 

“Przedstawiamy kartę napojów inspirowanych Młodą Polską – pełną harmonii krajobrazów & niezwykłych połączeń smakowych 🌿🍸

___

🎶 Melodia mgieł

Polish Forest gin / likier poziomkowy/ Prosecco / owocowy dym

🌹 Krzak dzikiej róży

bourbon Wild Turkey / Porto / bitters żurawinowy / dym / róża

🎹 Chopin gdyby jeszcze żył, toby pił

wódka żytnia / kakao / likier miodowy / espresso / śmietanka / ciastko cygaretkowe

🦉 Echa leśne

rum Havana 3/ rum Smith&Cross / przecier agrest-rabarbar / cydr Bzik

🌾 Krajobraz zielony ze strumykiem 

Polish Forest gin / ogórek / bazylia / limonka / bergamotka

🍊 Pomarańczarka

bourbon Wild Turkey / syrop z cytrusów / bitters pomarańczowy / angostura / pianka pomarańczowa

🌞 Babie lato

wódka Bison Grass / likier Goldwasser / pulpa pigwa /cydr/ wata cukrowa

👨‍🌾 Zuchwały ogrodnik

gin lawendowy / vermouth Dolin Dry / bitter Astup / czerwona porzeczka / bitters rabarbarowy / bąbel

🥂 Sielanka

gin 0% Damrak / soda truskawkowa z czerwonym pieprzem / curon z cutrusów / lizak

___

Przybywajcie, aby skosztować smaków przywołujących ducha naszej przyrody, historii i kultury 🧡”

 

 

“Jeden łyk i poniesie Was gdzie bory jodłowe, puszcza senna, niema, głucha.

Echa Leśne porywają do smaków kwaśnych, rześkich i figlarnych.

Posmakujcie i cieszcie się jego wyglądem i smakiem!

rum Havana 3 🦉 rum Smith&Cross 🦉 przecier agrest-rabarbar 🦉 cydr Bzik”

 

 

“Wraz z wiosną śpiewajcie pochwałę życia!

💦 Krajobraz zielony ze strumykiem zaskoczy Was delikatnością, lekkością i orzeźwieniem!

🥒 Polish Forest gin, ogórek, bazylia, limonka, bergamotka”

 

 

“🌾”Jesiennego nić przędziwa Niesie wietrzyk świeży, A pastuszka odpoczywa, Na ugorze leży.

Kruczek pracę ma niemałą; Strzeże krów na łące, Dziewczę chwyta nitkę białą, Babie lato drżące.

Śmieją usta się dziewczęce, Zachwyt w oczach świeci… Drży nić biała w drobnej ręce W dal znów nić poleci…”*

__

 

🌾 Mocne, wytrawne i ekstrawaganckie BABIE LATO:

wódka Bison Grass / likier Goldwasser / pulpa pigwa / cydr/ wata cukrowa

__

📚 *”Babie Lato” Michalina Chełmońska-Szczepankowska”

 

 

“Przyprawi Was o solidny zawrót głowy!

🖼️ POMARAŃCZARKA nawiązuje do obrazu Gierymskiego o tym samym tytule. Możecie jeszcze spotkać się z nazwą „Żydówka z pomarańczami”.

🖼️ Obraz jest jednym z wielu w cyklu Gierymskiego, który przedstawił życie żydowskich mieszkańców Powiśla i innych ubogich dzielnic Warszawy.

🖼️ Dzieło zostało zrabowane w czasie II wojny światowej i powróciło do Polski w 2011 roku. Możecie go obejrzeć w Muzeum Narodowym w Warszawie.

🌾 Pomarańczowa, mocna, wyrazista POMARAŃCZARKA:

🌾 bourbon Wild Turkey, whisky Grant’s Summer Orange, syrop z cytrusów, bitters pomarańczowy, angostura, pianka pomarańczowa.

STRZEMIENNEGO! 🥂”

Podsumowanie

 

Promocja nowej karty koktajli w Pilipalili odniosła sukces, czego dowodem było jej przedłużenie aż o 4 miesiące, a także reakcje klientów, którzy tak polubili niektóre napoje, że nie wyobrażali sobie, by karta mogła zniknąć. 

Dla nas projekt ten również miał wyjątkowe znaczenie – nie tylko ze względu na możliwość spróbowania wszystkich przepysznych koktajli, ale także dzięki intensywnie kreatywnemu procesowi tworzenia koncepcji. Praca nad połączeniem estetyki Młodej Polski z unikalnym doświadczeniem smakowym była inspirującym wyzwaniem, które zaowocowało nietuzinkowym efektem.

KONTAKT Z KOMUKONCEPT:

Porozmawiajmy o tym, co w Twojej firmie wymaga najszybszych działań.

 

Zapewniamy:

  • wysyłkę oferty dopiero wtedy, kiedy zrozumiemy Twój biznes
  • modułową ofertę
  • doświadczenie w marketingu B2B
  • bliski kontakt z top managerami
  • consultingowe podejście
  • znajomość marketingu i technologii.
Aleksandra Dzwierzyńska

Aleksandra Dzwierzyńska

Head of Social

ola@komukoncept.pl

Michał Opydo

Michał Opydo

Managing Director

michal@komukoncept.pl