Kampania w systemie reklamowym Meta Ads dla klienta z branży wydawniczej.
Cele:
- zwiększenie sprzedaży subskrypcji miesięcznych oraz zakupu pakietów,
- aktywizacja czytelników w kanałach cyfrowych,
- zwiększenie zasięgu i widoczności marki w sieci.
Kontekst:
- Stworzyliśmy dwie kampanie z podziałem na cele: sprzedaż i aktywność
- Celem reklam było przejście na stronę i wykupienie dostępu do pełnowymiarowych artykułów oraz zaktywizowanie odbiorców.
Musieliśmy zmierzyć się z konkurencją oraz optymalizacją kampanii reklamowych pod kątem kosztów i efektywności.
Nasze działania obejmowały:
- przeprowadzenie analizy rynku i zachowań czytelników w sieci,
- przygotowanie kampanii i grup odbiorców z uwzględnieniem specyfiki rynku wydawniczego,
- realizację dwóch kampanii,
Kampania na sprzedaż jest ukierunkowana na zwiększenie sprzedaży subskrypcji miesięcznych. Liczymy w niej sprzedaż, jak i zakwalifikowanie osób do segmentu “nowi, zaangażowani czytelnicy”.
Kampania na aktywność ma na celu zwiększenie zaangażowania obecnych czytelników oraz pozyskanie nowych poprzez aktywność w mediach społecznościowych.
monitorowanie i optymalizację kampanii w czasie rzeczywistym, aby maksymalizować ich efektywność.
Grupy odbiorców w tych kampaniach prezentują się następująco:
W kampanii na sprzedaż stworzyliśmy niestandardowe grupy odbiorców na podstawie podobieństwa z listą subskrybentów, którą dostaliśmy od klienta i wykluczyliśmy osoby, które dokonały zakupy w ostatnich 7 dniach oraz osoby zakwalifikowane do segmentu “nowi, zaangażowani czytelnicy” z ostatnich 30 dni.
W kampanii na aktywność grupę oparliśmy na liście klientów, aktywności na profilu oraz stronie internetowej, natomiast wykluczyliśmy odbiorców z kampanii na sprzedaż.
Wyniki
- w kampanii na sprzedaż uzyskaliśmy teoretyczny zwrot z wydatków na reklamę (ROAS) na poziomie 1,30, przy czym realna wartość jest znacznie wyższa. W tym przypadku pozyskujemy klientów na subskrypcje miesięczne, dlatego dokładna wartość zakupów rozkłada się w czasie,
- w kampanii na aktywność uzyskaliśmy wynik 0,19 zł za wyświetlenie strony docelowej. Kampania jest na lekki cel “aktywność”, ale przynosi sporo przejść na stronę www, które kończą się zakupami.
Podczas miesięcy współpracy i prowadzenia kampanii zauważyliśmy, że lepiej radzą sobie kampanie, które nie mają głównego celu sprzedaż, ale takie, które promują najnowsze i najciekawsze artykuły. Przynoszą one zdecydowanie większą sprzedaż niż kampanie z przekazem “kup miesięczną subskrypcję”, czy “kup subskrypcję z zestawem książek”. Ze względu na taką zależność, zmieniliśmy cel na kilka kroków wstecz, czyli wyświetlenie strony docelowej i zakwalifikowanie jako nowy, zaangażowany użytkownik strony.
Plany na przyszłość:
Dalsza optymalizacja kampanii marketingowych, aby jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż i zaangażowanie czytelników.
Podczas prowadzenia kampanii zauważyliśmy pewną sezonowość – wzrost zainteresowania i zakupów w okresie październik – luty, dlatego w tym czasie planujemy zwiększenie budżetów. Takie podejście w momencie wyższego popytu na takie produkty pozwala na dotarcie do większej liczby realnie zainteresowanych tematem i, co za tym idzie, na zwiększenie sprzedaży.
KONTAKT Z KOMUKONCEPT:
Porozmawiajmy o tym, co w Twojej firmie wymaga najszybszych działań
Zapewniamy:
- wysyłkę oferty dopiero wtedy, kiedy zrozumiemy Twój biznes
- modułową ofertę
- doświadczenie w marketingu B2B
- bliski kontakt z top managerami
- consultingowe podejście
- znajmość marketingu i technologii.
Aleksandra Dzwierzyńska
Head of Social
ola@komukoncept.pl
Michał Opydo
Managing Director
michal@komukoncept.pl