Kampanie marketingowe dla klienta z branży wydawniczej.

Kampania w systemie reklamowym Meta Ads dla klienta z branży wydawniczej.

Cele:

  • zwiększenie sprzedaży subskrypcji miesięcznych oraz zakupu pakietów,
  • aktywizacja czytelników w kanałach cyfrowych,
  • zwiększenie zasięgu i widoczności marki w sieci.

Kontekst:

  • Stworzyliśmy dwie kampanie z podziałem na cele: sprzedaż i aktywność
  • Celem reklam było przejście na stronę i wykupienie dostępu do pełnowymiarowych artykułów oraz zaktywizowanie odbiorców.

Musieliśmy zmierzyć się z konkurencją oraz optymalizacją kampanii reklamowych pod kątem kosztów i efektywności.

Nasze działania obejmowały:

  • przeprowadzenie analizy rynku i zachowań czytelników w sieci,
  • przygotowanie kampanii i grup odbiorców z uwzględnieniem specyfiki rynku wydawniczego,
  • realizację dwóch kampanii,

Kampania na sprzedaż jest ukierunkowana na zwiększenie sprzedaży subskrypcji miesięcznych. Liczymy w niej sprzedaż, jak i zakwalifikowanie osób do segmentu “nowi, zaangażowani czytelnicy”.
Kampania na aktywność ma na celu zwiększenie zaangażowania obecnych czytelników oraz pozyskanie nowych poprzez aktywność w mediach społecznościowych.
monitorowanie i optymalizację kampanii w czasie rzeczywistym, aby maksymalizować ich efektywność.

Grupy odbiorców w tych kampaniach prezentują się następująco:

 

W kampanii na sprzedaż stworzyliśmy niestandardowe grupy odbiorców na podstawie podobieństwa z listą subskrybentów, którą dostaliśmy od klienta i wykluczyliśmy osoby, które dokonały zakupy w ostatnich 7 dniach oraz osoby zakwalifikowane do segmentu “nowi, zaangażowani czytelnicy” z ostatnich 30 dni.

W kampanii na aktywność grupę oparliśmy na liście klientów, aktywności na profilu oraz stronie internetowej, natomiast wykluczyliśmy odbiorców z kampanii na sprzedaż.

Wyniki

  • w kampanii na sprzedaż uzyskaliśmy teoretyczny zwrot z wydatków na reklamę (ROAS) na poziomie 1,30, przy czym realna wartość jest znacznie wyższa. W tym przypadku pozyskujemy klientów na subskrypcje miesięczne, dlatego dokładna wartość zakupów rozkłada się w czasie, 
  • w kampanii na aktywność uzyskaliśmy wynik 0,19 zł za wyświetlenie strony docelowej. Kampania jest na lekki cel “aktywność”, ale przynosi sporo przejść na stronę www, które kończą się zakupami.
2024-07-24 (1)

Podczas miesięcy współpracy i prowadzenia kampanii zauważyliśmy, że lepiej radzą sobie kampanie, które nie mają głównego celu sprzedaż, ale takie, które promują najnowsze i najciekawsze artykuły. Przynoszą one zdecydowanie większą sprzedaż niż kampanie z przekazem “kup miesięczną subskrypcję”, czy “kup subskrypcję z zestawem książek”. Ze względu na taką zależność, zmieniliśmy cel na kilka kroków wstecz, czyli wyświetlenie strony docelowej i zakwalifikowanie jako nowy, zaangażowany użytkownik strony.

Plany na przyszłość:


Dalsza optymalizacja kampanii marketingowych, aby jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż i zaangażowanie czytelników.
Podczas prowadzenia kampanii zauważyliśmy pewną sezonowość – wzrost zainteresowania i zakupów w okresie październik – luty, dlatego w tym czasie planujemy zwiększenie budżetów. Takie podejście w momencie wyższego popytu na takie produkty pozwala na dotarcie do większej liczby realnie zainteresowanych tematem i, co za tym idzie, na zwiększenie sprzedaży.

KONTAKT Z KOMUKONCEPT:

Porozmawiajmy o tym, co w Twojej firmie wymaga najszybszych działań

 

Zapewniamy:

  • wysyłkę oferty dopiero wtedy, kiedy zrozumiemy Twój biznes
  • modułową ofertę
  • doświadczenie w marketingu B2B
  • bliski kontakt z top managerami
  • consultingowe podejście
  • znajmość marketingu i technologii.
Aleksandra Dzwierzyńska

Aleksandra Dzwierzyńska

Head of Social

ola@komukoncept.pl

Michał Opydo

Michał Opydo

Managing Director

michal@komukoncept.pl