Facebook Business Manager to niezbędne narzędzie do zarządzania zasobami danej marki na Facebooku, takimi jak: kampanie reklamowe, fanpage czy płatności. Warto poświęcić czas na zaznajomienie się z nim i jego poprawną konfigurację na każdym etapie. Przygotowaliśmy przewodnik, dzięki któremu skolekcjonujesz niezbędne artefakty na drodze do uporządkowanej firmy.
ZALETY I FUNKCJONALNOŚCI MENADŻERA FIRMY NA FACEBOOKU
Facebook Business Manager lub inaczej Menadżer Firmy to panel, który łączy wszystkie elementy naszej firmy, które stworzyliśmy (lub stworzymy) w środowisku Facebooka. To kwatera dowódcy, główne miejsce zarządzania zasobami.
To narzędzie, które ułatwia integrowanie działań marketingowych na Facebooku i pozwala na współpracę z partnerami zewnętrznymi. Facebook udostępnia nam je za darmo.
Menadżer firmy pozwala również oddzielić aktywność prywatną od firmowej. Jakie daje nam możliwości?
- Emitowanie i monitorowanie reklam,
- Zarządzanie zasobami (takimi jak strony, konta reklamowe, piksele, konta na Instagramie),
- Dodawanie agencji i partnerów marketingowych do pomocy w zarządzaniu firmą.
JAK STWORZYĆ KONTO W MENADŻERZE FIRMY I PODPIĄĆ JUŻ ISTNIEJĄCE ZASOBY
Jeśli jeszcze nie masz założonego Menadżera Firmy poniżej pokazujemy jak to zrobić.
Wejdź na stronę https://business.facebook.com/overview i kliknij w przycisk „Utwórz firmę”. Po kliknięciu pokaże Ci się formularz z danymi. Wypełnij go i kliknij „Wyślij”.
Teraz otwórz skrzynkę mailową i potwierdź link, w mailu. Po potwierdzeniu zostaniesz automatycznie przekierowany do Facebooka. W dalszym etapie kliknij w przycisk „Dodaj konto reklamowe”:
Otworzy się nowe okno. W zależności od twojej sytuacji wybierz odpowiednią opcję. Jeśli konto już istnieje wybierz „Dodaj konto reklamowe”:
Teraz wpisz identyfikator konta. Identyfikator znajdziesz w panelu Menadżera Reklam:
Analogicznie postępuj z dodaniem fanpage’a do konta.
KOMU I CO – CZYLI JAK DAWAĆ DOSTĘPY DO ZASOBÓW
Teraz czas na dostępy. Dostępy możesz dodawać na różne sposoby. Jednym z nich jest dostęp z poziomu zakładki „Użytkownicy”.
Jeśli chcesz dać dostęp do swojego konta, np. agencji, która będzie tworzyć kampanie reklamowe, wybierz opcję „Partnerzy”.
Jeśli chcesz dać swoim pracownikom dostępy do poszczególnych zasobów, wybierz opcję „Osoby”. W panelu zobaczysz imiona i nazwiska współpracowników. Po kliknięciu na poszczególną osobę widać, do jakich stron i kont reklamowych ma ona dostęp oraz na jakim poziomie.
Jeśli chcesz dodać nowe osoby, to klikasz w niebieski przycisk „Dodaj” i postępujesz zgodnie z zaleceniami. Pamiętaj tylko, żeby przypisać odpowiednie zasoby na odpowiednim poziomie (nie każdy musi mieć dostęp administratora).
Jeśli chcesz przypisać nowego partnera, postępujesz analogicznie.
Wygodne w tej opcji jest to, że jeśli dodajesz nowego partnera, załóżmy agencję marketingową, to już sama agencja, w późniejszym etapie, dodaje swoich pracowników. Już nie musicie klikać i dodawać kilka osób do zarządzania swoim fanpage’em.
UZUPEŁNIANIE DANYCH FIRMOWYCH I SKONFIGUROWANIE FORMY PŁATNOŚCI
Pora na uzupełninie DANYCH FIRMOWYCH. Tę opcję znajdziesz w zakładce „Informacje o firmie”. Wypełnij ją krok po kroku.
Następnie przejdź do zakładki „Płatności”, kliknij „Dodaj metodę płatności” i wpisz dane z karty. Facebook pobierze na próbę 4 zł (a potem ci ją zwróci). Kolejnym krokiem będzie dodanie kont reklamowych, które mają korzystać z tej karty.
PODSUMOWANIE
Po przejściu tych kroków możesz spokojnie korzystać ze swojego konta i zarządzać dostępami. Pokazaliśmy tylko niektóre elementy Menadżera Firmy, ale dodawanie np. kont instagramowych czy pikseli działa na podobnej zasadzie.
Menadżer Firmy na Facebooku jest świetnym narzędziem, które pozwoli kontrolować kto ma dostęp do jakich zasobów, po to, żeby usprawnić pracę i mieć bezpieczne konta reklamowe i fanpage’e.
- Autor: Ola Dzwierzyńska
- Data: 14 sty 2021
- Tagi: business manager, facebook, menadżer firmy, reklama na Facebooku