Jak sprawić, żeby spływały do nas jakościowe leady. Czyli o kampaniach z celem „Pozyskiwanie kontaktów” na Facebooku

Kampanie reklamowe na Facebooku z celem „Pozyskiwanie kontaktów” to świetna droga do zdobycia leadów, które można przekonwertować w lojalnych klientów. Jednak nie wszystkie pozyskane kontakty mogą być wartościowe. Jak się w takim razie ustrzec przed „niechcianymi leadami”?

Zanim przejdziemy do tego jak powinna wyglądać taka kampania, cofnijmy się o kilka kroków i odpowiedzmy sobie na poniższe pytania:

  1. Czy już prowadziliśmy kampanie płatne? Przez jaki okres czasu?
  2. Do kogo chcemy skierować kampanię (do nowych odbiorców czy ma to być kampania remarketingowa)?
  3. Oraz automatycznie nasuwające się pytanie – w którym etapie lejka chcemy taką kampanię wystartować?

W zależności od odpowiedzi na trzy powyższe zagadnienia, nasze działania będą się różnić.

Jeśli jesteśmy nową marką, która nigdy się nie reklamowała lub robiła to tylko organicznie to trudno będzie nam pozyskać w takiej kampanii wartościowe leady. Odbiorcy, do których ją skierujemy nas nie znają, nie mają pojęcia o półce cenowej usług, które oferujemy. Więc jest większe prawdopodobieństwo tego, że pozyskane leady będą niekonkretne. Odbiorcy mogą wypełnić formularz, my do nich potem zadzwonimy/wyślemy maila z ofertą, a oni zrobią duże oczy, bo okaże się, że „eee… nie wiedziałem_am, że te szkolenia/platformy/wstaw tu co chcesz aż tyle kosztują.”

 

 

Natomiast kiedy regularnie tworzymy kampanie, to daliśmy się już poznać nowym odbiorcom, bo np. kierowaliśmy do nich kampanie zasięgowe, na aktywność wobec postów, na ruch do naszych artykułów czy pokazujące wideo z próbkami szkoleń. Jeśli dobrze przygotujemy formularz, odniesiemy się do grupy docelowej w kreacji i w treści, to jest większe prawdopodobieństwo, że pozyskany kontakt będzie bardziej „dogrzany”, będzie wiedział kto i po co dzwoni. Będzie po prostu klientem, którego wystarczy łagodnie poprowadzić za rączkę, żeby zdecydował się na nasz produkt/usługę.

KAMPANIA Z CELEM „POZYSKIWANIE KONTAKTÓW” NA FACEBOOKU

Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu reklamy i formularza?

JAKIE COPY PRZYGOTOWAĆ DO KAMPANII LEADOWEJ

Po pierwsze, przygotujmy kilka opcji copy, które odniosą się bezpośrednio do naszej grupy docelowej. Treść posta reklamowego może być bardzo długa lub krótka. W KomuKoncept stosujemy w jednej reklamie kilka opcji treści po to, żeby Facebook wybrał tę najlepszą.

Jak można się odnieść w treści do naszej grupy?

  • Najprostsza zasada – nazwij ją. „Nauczycielu! Nauczycielko! Nauczyciele!”, „Rodzicu”, „Managerko”, „Do wszystkich agentów nieruchomości”.
  • Zadaj pytanie, które odwoła się do bolączki/potrzeby grupy, np.: „Czujesz, że czas na rozwój kompetencji?”, „Brak hasztagów, zły opis w BIO na Instagramie?”, „W ostatnim czasie po raz kolejny się pokłóciliście?”. To są pytania, które w prosty sposób odsieją nam tych, którzy się nie kłócą, tych, których nie obchodzi Instagram, czy tych, którzy nie potrzebują na ten moment szkoleń.
  • Dobrym sposobem jest ujęcie krótkich, ale obrazujących problem główny, statystyk. Np. 73% firm biorących udział w tym szkoleniu podniosło swoje dochody o x%” itp.

JAKĄ KREACJĘ PRZYGOTOWAĆ DO KAMPANII LEADOWEJ

Po drugie, przygotujmy najważniejszą rzecz w każdym celu reklamowym na Facebooku, czyli KREACJĘ. Tak, to najnajnajnajważniejszy moment „ustawiania reklam”. W kreacji, podobnie, jak w copy, musimy odnieść się do problemu/potrzeby naszych odbiorców. Więc komunikujmy:

  • nazwę grupy docelowej (tak samo jak w copy),
  • ceny i terminy (jeśli są i jeśli możecie je podać),
  • korzyści,
  • merytorykę, np. książki czy szkolenia.

Jaką funkcję ma pełnić kreacja? Dla nas najważniejsze jest to, że 'odsiewa’ osoby niezainteresowane. Jest to idealne rozwiązanie dla tych, którzy nie chcą zbytnio zawężać grupy odbiorców. Czysty i prosty komunikat „do kogo mówię?” będzie strzałem w dziesiątkę.

Korzyści i merytoryka są również ważne. Podajmy w kreacji listę tematów szkolenia, spis treści książki, e-booka. Pokażmy się jako specjaliści – nagrajmy wideo, w którym tłumaczymy w czym pomoże klientom to co oferujemy.

Przygotowując różne kreacje dajemy Facebookowi możliwość sprawdzenia ich na naszej grupie odbiorców. Po czasie testów algorytm pokaże nam najlepszą kreację i copy.

JAK PRZYGOTOWAĆ FORMULARZ W KAMPANII LEAD ADS

Na koniec przejdźmy do tworzenia formularza.

Pamiętajmy o tym, że Facebook automatycznie wypełnia pola podstawowe, takie jak: imię i nazwisko, mail, telefon, żeby jak najbardziej ułatwić odbiorcy korzystanie z formularza. Scrollujemy feed szybko, przyswajamy treści pobieżnie, więc Facebook wyszedł tutaj na przeciw odbiorcom. Jednak nie jest to dobre rozwiązanie, jeśli zależy nam na tym, żeby spływające leady były wartościowe. Taki użytkownik wypełni formularz w 5sekund, może nawet nie popatrzeć na fanpag’e, na którego reklamę właśnie zareagował. Dlatego nasza w tym głowa, żeby rozbudować ten moduł.

JAK ROZBUDOWAĆ FORMULARZ KONTAKTOWY, ŻEBY POZYSKAĆ WARTOŚCIOWE LEADY

 

menadzer-reklam-formularz-kontaktowy

 

Na to nie ma jednej i poprawnej odpowiedzi. Jednak są pytania, które możemy zadać i dzięki temu odsiejemy kolejną, 'niechcianą’ grupę odbiorców.

Dla kampanii B2B proponujemy dodać pytania, które wymagają podjęcia wysiłku ze strony odbiorcy, np.:

  • dotyczące wielkości firmy,
  • o grupę docelową,
  • o wybór pakietu szkolenia, z podaniem cen,
  • o opis produktu/usługi,
  • o opis jednego największego problemu, z którym się zmaga,
  • o podanie 2-3 konkurentów firmy.

Dla kampanii B2C proponujemy dodać pytania:

  • dotyczące tematu produktu/usługi (jeśli sprzedajemy e-book dot. zdrowia, to zapytajmy o to, z czym ta osoba ma największy problem zdrowotny),
  • dotyczące danych demograficznych (jeśli odbiorcami są rodzice, to zapytajmy o liczbę potomstwa).

Oczywiście, to tylko kilka przykładów. Zasada tych pytań jest jedna – chcemy żeby użytkownik trochę się wysilił i wypełnij rozszerzony formularz.

PODSUMOWANIE

Na zakończenie chcę Was uczulić na temat wykluczeń w kampaniach na Facebooku. Możemy wykluczać nie tylko na etapie zestawu reklam. Przede wszystkim charakter inkluzyjny lub wykluczający ma to, co widzi nasz odbiorca. A najpierw widzi materiał wizualny, potem patrzy na treść w poście reklamowym. Korzystajmy z tej wiedzy po to, żeby prosto kreować komunikat w tych miejscach.

Powodzenia przy tworzeniu kampanii! A jeśli macie pytania, to napiszcie do mnie ola@komukoncept.pl i umówcie się na konsultację.